Bofællesskabet Lindevang

Forretningsorden 

Her kan du se forretningsorden for Lindevangs beboer- og pårørenderåd.

FORRETNINGSORDEN for Beboer-Pårørenderåd på Lindevang pr. juni 2024.

  1. Der foretages valg til Beboer-Pårørenderådet hvert andet år.
    Der informeres pr mail, at der er valg og spørges til om der er pårørende og/eller beboere, der er interesserede i at stille op til rådet.
    Beboer-Pårørenderådet består af mindst 4 pårørende medlemmer, 2 fra hvert Bofællesskab, en leder af handicapområdet fra Frederikssund Kommune og mindst 1 beboer, samt en hjemmevejleder.
    Alle medlemmer er valgt for 2 år ad gangen.

  2. Ved første Beboer-Pårørenderådsmøde, efter valget, udpeger medlemmerne en formand og næstformand af deres midte.

  3. Der afholdes 4 Beboer-Pårørenderådsmøder om året.

  4. Der skal afholdes ekstraordinært møde, hvis formand og/eller daglig leder/stedfortræder finder der forligger sager, som Beboer-Pårørenderådet bør tage stilling til og - eller underrettes om.

  5. Alle medlemmer af Beboer-Pårørenderådet bør gøre opmærksom på tilfælde de mener, bør behandles på et møde i Beboer-Pårørenderådet.

  6. Der udarbejdes en dagsorden til hvert møde. Forfattes af formand med input fra rådet.

  7. Dagsorden skal som minimum indeholde:
    • Godkendelse af referat fra sidste møde.
    • Orientering, nyt fra husmøderne
    • Orientering fra formand/næstformand
    • Orientering fra ledelsen
    • Evt.

  8. Kommunen stiller mødelokale til rådighed.

  9. Den deltagende leder udfærdiger referat, som skal være formanden i hænde senest 14 dage efter mødet er afholdt.

  10. Forretningsorden revideres efter behov.