Forretningsorden
Her kan du se forretningsorden for Lindevangs beboer- og pårørenderåd.
FORRETNINGSORDEN for Beboer-Pårørenderåd på Lindevang pr. juni 2024.
- Der foretages valg til Beboer-Pårørenderådet hvert andet år.
Der informeres pr mail, at der er valg og spørges til om der er pårørende og/eller beboere, der er interesserede i at stille op til rådet.
Beboer-Pårørenderådet består af mindst 4 pårørende medlemmer, 2 fra hvert Bofællesskab, en leder af handicapområdet fra Frederikssund Kommune og mindst 1 beboer, samt en hjemmevejleder.
Alle medlemmer er valgt for 2 år ad gangen. - Ved første Beboer-Pårørenderådsmøde, efter valget, udpeger medlemmerne en formand og næstformand af deres midte.
- Der afholdes 4 Beboer-Pårørenderådsmøder om året.
- Der skal afholdes ekstraordinært møde, hvis formand og/eller daglig leder/stedfortræder finder der forligger sager, som Beboer-Pårørenderådet bør tage stilling til og - eller underrettes om.
- Alle medlemmer af Beboer-Pårørenderådet bør gøre opmærksom på tilfælde de mener, bør behandles på et møde i Beboer-Pårørenderådet.
- Der udarbejdes en dagsorden til hvert møde. Forfattes af formand med input fra rådet.
- Dagsorden skal som minimum indeholde:
- Godkendelse af referat fra sidste møde.
- Orientering, nyt fra husmøderne
- Orientering fra formand/næstformand
- Orientering fra ledelsen
- Evt.
- Kommunen stiller mødelokale til rådighed.
- Den deltagende leder udfærdiger referat, som skal være formanden i hænde senest 14 dage efter mødet er afholdt.
- Forretningsorden revideres efter behov.